Skip to main content
  • Book
  • © 2016

Die Wirkung von Gamification auf Motivation und Leistung

Empirische Studien im Kontext manueller Arbeitsprozesse

Authors:

  • Psychologische Studie

  • Includes supplementary material: sn.pub/extras

Buy it now

Buying options

eBook USD 69.99
Price excludes VAT (USA)
  • Available as PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever
Softcover Book USD 89.99
Price excludes VAT (USA)
  • Compact, lightweight edition
  • Dispatched in 3 to 5 business days
  • Free shipping worldwide - see info

Tax calculation will be finalised at checkout

Other ways to access

This is a preview of subscription content, log in via an institution to check for access.

Table of contents (10 chapters)

  1. Front Matter

    Pages I-XVII
  2. Einleitung

    • Michael Sailer
    Pages 1-4
  3. Gamification

    • Michael Sailer
    Pages 5-43
  4. Forschungsstand

    • Michael Sailer
    Pages 45-96
  5. Wirkung von Gamification auf Motivation

    • Michael Sailer
    Pages 97-126
  6. Wirkung von Gamification auf Leistung

    • Michael Sailer
    Pages 127-137
  7. Untersuchungskontext: Intralogistik

    • Michael Sailer
    Pages 139-144
  8. Fragestellungen

    • Michael Sailer
    Pages 145-146
  9. Demonstrator-Studie

    • Michael Sailer
    Pages 147-204
  10. Simulationsstudie

    • Michael Sailer
    Pages 205-238
  11. Gesamtdiskussion

    • Michael Sailer
    Pages 239-253
  12. Back Matter

    Pages 255-285

About this book

Michael Sailer untersucht, wie und inwieweit im Rahmen von Gamification verwendete Spiel-Design-Elemente Motivation und Leistung beeinflussen können. Neben einer ausführlichen Aufarbeitung des Forschungsstandes in unterschiedlichen Anwendungsfeldern werden zwei empirische Untersuchungen im Kontext manueller Arbeitsprozesse durchgeführt, die aufzeigen, dass Gamification eine wirkungsvolle Maßnahme darstellen kann: Gamification kann zur Erfüllung motivierend wirkender psychologischer Grundbedürfnisse beitragen sowie die Qualität und Quantität der erbrachten Leistung fördern.  

Reviews

     

Authors and Affiliations

  • Ludwig-Maximilians-Universität München, München, Germany

    Michael Sailer

About the author

Michael Sailer ist promovierter Psychologe und beschäftigt sich im Rahmen seiner Forschungs- und Beratungstätigkeiten schwerpunktmäßig mit den Themen Gamification und digitales Lernen sowie der Wirkung neuer Technologien in Lern- und Arbeitsprozessen.  

Bibliographic Information

  • Book Title: Die Wirkung von Gamification auf Motivation und Leistung

  • Book Subtitle: Empirische Studien im Kontext manueller Arbeitsprozesse

  • Authors: Michael Sailer

  • DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-14309-1

  • Publisher: Springer Wiesbaden

  • eBook Packages: Psychology (German Language)

  • Copyright Information: Springer Fachmedien Wiesbaden 2016

  • Softcover ISBN: 978-3-658-14308-4Published: 23 May 2016

  • eBook ISBN: 978-3-658-14309-1Published: 12 May 2016

  • Edition Number: 1

  • Number of Pages: XVII, 285

  • Number of Illustrations: 19 b/w illustrations

  • Topics: Pedagogic Psychology, Industrial and Organizational Psychology

Buy it now

Buying options

eBook USD 69.99
Price excludes VAT (USA)
  • Available as PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever
Softcover Book USD 89.99
Price excludes VAT (USA)
  • Compact, lightweight edition
  • Dispatched in 3 to 5 business days
  • Free shipping worldwide - see info

Tax calculation will be finalised at checkout

Other ways to access