Overview
- Überarbeitet und inhaltlich erweiterte Neuauflage des erfolgreichen Klassikers
- Kompakte Einführung in die digitale Bildverarbeitung
- Referenz der wichtigsten Verfahren
- Anwendungsgerecht konzipiert
- Supportseite mit Sourcecode und ergänzenden Materialien: www.imagingbook.com
- Includes supplementary material: sn.pub/extras
Part of the book series: X.media.press (XMEDIAP)
Access this book
Tax calculation will be finalised at checkout
Other ways to access
Table of contents (25 chapters)
Keywords
About this book
In der überarbeiteten und inhaltlich erweiterten Neuauflage des international erfolgreichen "Klassikers", der von Praktikern und Dozenten gerne eingesetzt wird, geben die Autoren eine fundierte Einführung in die wichtigsten Methoden der digitalen Bildverarbeitung und ausgewählte Verfahren, die in ähnlich umfassender Form sonst kaum zu finden sind. Die praktische Anwendbarkeit steht dabei im Vordergrund. Die anerkannten Stärken dieses Buchs sind einserseits die ungewöhnlich hohe Detaillierung sowie die präzise algorithmische Beschreibung und unmittelbare Verbindung zwischen mathematischer Beschreibung und konkreter Implementierung.
Der Text eignet sich als detaillierte Referenz für Praktiker und Anwender gängiger moderner Verfahren, z.B. in der Robotik, Medizin, Biologie, Astronomie, Medientechnik oder Materialprüfung. Konkrete Übungsaufgaben und Code-Beispiele runden die Darstellungen ab. Source Code und ergänzende Materialien finden sich online auf der zugehörigen Support-Site (www.imagingbook.com).
Authors and Affiliations
About the authors
Zur Vita von Herrn Dr. Burger:
Ausbildung: Master of Science (University of Utah, Computer Science), Promotion an der Johannes Kepler Universität Linz. Post-Doctoral Researcher, University of California.
Berufliche Tätigkeit: Entwicklungstechniker (Bildgebende Systeme in der Ultraschallmedizin); Research Associate (Honeywell Systems and Research Center, Minneapolis); Universitäts-Assistent an der Johannes Kepler Universität Linz (FWF-Forschungsschwerpunkt "Digitale Bildverarbeitung"); derzeit Leiter des FH-Studiengangs "Medientechnik und -Design" an der FH-Hagenberg.
Zur Vita von Herrn Dr. Burge:
He earned his doctorate degree in Computer Science at the Johannes Kepler University in Austria while a research scientist in the Austrian Science Foundation's Robust and Adaptive Methods for Image Understanding research program. He also earned a Bachelor of Arts in Computer Science from Ohio Wesleyan University, completed the fifth year's honors courses in Computer Science at the University of Aberdeen in Scotland and earned a Masters of Science in Computer Science from the Ohio State University.
He spent a number of years as a researcher at the Department of Computer Science at the Swiss Federal Institute of Technology (ETH) in Zurich, Switzerland as part of the Swiss Federal Commission for the Advancement of Scientific Research's Automatic Interpretation of Cadastral Maps project and at the Ohio State University as a postdoc in their NASA Commercial Space Center's Image Understanding and Interpretation project.
Associate Professor in Computer Science (a CSAB accredited department within the School of Computing with a total of 24 faculty members, 21 with earned Doctorate degrees and around 300 majors) at Armstrong Atlantic State University (a comprehensive Carnegie Master's University I of 6500 undergraduate and master's students that is part of the UniversitySystem of Georgia).
Bibliographic Information
Book Title: Digitale Bildverarbeitung
Book Subtitle: Eine algorithmische Einführung mit Java
Authors: Wilhelm Burger, Mark James Burge
Series Title: X.media.press
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-04604-9
Publisher: Springer Vieweg Berlin, Heidelberg
eBook Packages: Computer Science and Engineering (German Language)
Copyright Information: Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2015
Hardcover ISBN: 978-3-642-04603-2Published: 04 May 2015
eBook ISBN: 978-3-642-04604-9Published: 13 August 2009
Series ISSN: 1439-3107
Series E-ISSN: 2523-3998
Edition Number: 3
Number of Pages: XXIII, 803
Number of Illustrations: 375 illustrations in colour
Topics: Computer Imaging, Vision, Pattern Recognition and Graphics, Computer Graphics, Image Processing and Computer Vision, Media Design, Computational Intelligence